Skip to content Skip to right sidebar Skip to footer

News

ОБЩИНА БЕЛОВО СТАРТИРА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЕКТ „ЕНЕРГИЙНО ЕФЕКТИВНО УЛИЧНО ОСВЕТЛЕНИЕ В ОБЩИНА БЕЛОВО”

 

ОБЩИНА БЕЛОВО СТАРТИРА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЕКТ „ЕНЕРГИЙНО ЕФЕКТИВНО УЛИЧНО ОСВЕТЛЕНИЕ В ОБЩИНА БЕЛОВО”

Община Белово подписа договор за финансиране на инвестиция  “Енергийно ефективно улично осветление в община Белово“. Проектът се изпълнява  с финансовата подкрепа на Механизма за възстановяване и устойчивост по Процедура BG-RRP-4.025 – „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление – Покана 1“, Компонент 4 „Нисковъглеродна икономика“ на Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България през периода от 21.08.2023 г. до 21.02.2025 г.

Инвестицията е на стойност 1 142 670,45 лева, от които 955 459,53 лева са от Механизма за възстановяване и устойчивост и 187 210,92 лева – национално съфинансиране.

Проектът ще се изпълнява на територията на община Белово в следните населени места: с. Аканджиево, с. Габровица, с. Дъбравите, с. Голямо Белово, с. Мененкьово, с. Сестримо, с. Момина Клисура и гр. Белово.

Основната цел на проекта е: Минимизиране на разходите за електроенергия за уличноосветление чрез реконструкция и модернизация и внедряване на средства за управление, измерване и контрол, в т.ч. въвеждане или свързване към съществуваща система за автоматизация и управление на системата за външно изкуствено осветление. Допълнителните цели са: Повишаване на осветеността на улиците; Подобряване на средата на живот; Повишаване на стандарта на живот на хората; Минимизиране на емисиите от СО2; Повишаване на привлекателността на общината като място за живот и бизнес; Подобряване на чистотата в населените места.

Строително-монтажните дейности включват цялостна подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. Чрез конвенционалните осветители- натриеви, живачни, метал-халогенни и др., това е много по-трудно постижимо и е свързано със значителни разходи. При подмяна на съществуващите осветители със светодиодни е спазено изискването за осигуряване на светотехническите характеристики за съответния клас на осветление. За всеки осветител е предложена заместваща мощност, гарантираща нормативните изисквания.

За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението. В нея са включени електромери с дистанционно отчитане, което позволява директен достъп за четене в реално време на консумираната енергия. Получените данни ще се натрупват в централен сървър. Чрез улеснен достъп до справки във всеки един момент и възможност за разнообразни анализи на потреблението на енергия, ще се осигурява сигурен механизъм за допълнителна оптимизация на осветителната система.

Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление. Използват се комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. Централизираната система позволява едновременното или последователно включване и изключване на уличното осветление, както и по предварително зададен сценарий, съобразен с режима на дневното естествено осветление (по време на денонощието и по осветеност) за конкретното населено място. Основно предимство при наличието на система от този тип е самодиагностиката, която позволява навременна реакция за отстраняване на възникнали проблеми – неработещ осветител или цяла секция и др. Особено ценна е осигурената допълнителна възможност, чрез постоянният мониторинг и сравнение с типичните стойности на енергопотребление, заложени по технически характеристики, да бъдат предотвратявани аварии, както и нерегламентирано присъединяване на чужди консуматори (чужди реклами, дворно осветление и др.) към електропреносната мрежа на осветителната система.

В резултат на реализацията на проекта ще се постигне: Повишаване на производството на енергия от възобновяеми източници; Подобряване на енергийната ефективност в сградите, индустрията и общините; Повишаване на експертния капацитет в областта на възобновяемата енергия, енергийната ефективност и управлението на енергия.

Тази  публикация е създадена с финансовата подкрепа на Европейския съюз – СледващоПоколениеЕС. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Община Белово, краен получател по проект “Енергийно ефективно улично осветление в община Белово“, договор № BG-RRP-4.025-0068-С01, и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Структурата за наблюдение и докладване.           

Стартира нова процедура за предоставяне на иновативни здравно-социални услуги по която община Белово ще кандидатства

Стартира нова процедура за предоставяне на иновативни здравно-социални услуги по която община Белово ще кандидатства в определените срокове

На 04.01.2025г. ще приключи  изпълнението на Проект№ BG05SFPR0 02-2.001-0084-C04 „Грижа в дома в община Белово“ по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2.001 „Грижа в дома“ на  Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021-2027. За да не се допусне прекъсване на предоставяните здравно-социални услуги на най-уязвимите групи, предстои да стартира нов проект с насоченост към нуждаещи се САМОТНОЖИВЕЕЩИ лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване.

Операция „Иновативни здравно-социални услуги“ ще надгради реализираните дейности и постигнатите резултати по процедура „Грижа в дома“ и ще допълва подкрепата към най-уязвимите групи от населението, които се подпомагат в рамките на Програмата за храни и основно материално подпомагане. Предоставяните услуги по операцията ще бъдат с продължителност до 31.12.2026 г.

Дейностите по които Община Белово има намерение да кандидатства са:

  1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване, супервизия и обучения на екипите във връзка с въвеждането на нови методологии за оценка на потребностите (задължителна дейност).

Индикативния брой потребители за община Белово определен от Управляващия орган е минимум 20 лица.

ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ ПО НОВАТА ПРОЦЕДУРА ТРЯБВА ДА ОТГОВАРЯТ НА СЛЕДНИТЕ УСЛОВИЯ :

– САМОТНОЖИВЕЕЩИ ЛИЦА с увреждания, които независимо, че нямат определена чужда помощ, разполагат със съответните медицински документи, удостоверяващи невъзможността им за самообслужване за определен период от време;

– САМОТНОЖИВЕЕЩИ ЛИЦА в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност.

За всички допустими по настоящата процедура потребители ще се изготви нова реална оценка на нуждата от подкрепа по специално изготвена от Управляващия орган  Методика, използвайки инструментариума за извършване на функционална оценка на лицата за извършване на ежедневни дейности по скалата на Бартел и оценка на възможностите на лицата да извършват инструментални ежедневни дейности по скалата на Лоутън-Броди.

В тази връзка Община Белово обявява процедура за прием на заявления от  САМОТНОЖИВЕЕЩИ лица нуждаещи се от подкрепа. Заявления за включване в новата процедура могат да подадат и настоящите потребители на услугата“ Грижа в дома в община Белово“, които отговарят на описаните условия по – горе условия.

Документи се приемат в стая № 15 и №17 в сградата на общинска администрация в срок до 30.12.2024 г.

        След извършване на оценка на потребностите, на одобрените лица в рамките на финансирането по проекта ще бъде предоставена  почасова услуга –  периодично, според потребностите, КАТО НЕ СЕ ДОПУСКА ДУБЛИРАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ С ПОЛЗВАНИТЕ УСЛУГИ/ДЕЙНОСТИ ПО ДРУГИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ .

СЪОБЩЕНИЕ – Заповедите за одобрение на КККР влизат в сила от деня на обнародването им в Държавен вестник, брой 101 от 29.11.2024 г. за следните села в Община Белово: с.Аканджиево, с.Габровица, с.Дъбравите, с.Мененкьово, с.Момина клисура и с.Сестримо

ПРОГРАМА ХРАНИ И ОСНОВНО МАТЕРИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ 2021 – 2027 г. ЕВРОПЕЙСКИ СОЦИАЛЕН ФОНД ПЛЮС ОПЕРАЦИЯ BG05SFPR003-1.001 „ТОПЪЛ ОБЯД“ Топъл обяд в община Белово Договор № BG05SFPR003-1.001-0095-C03

 

ПРОГРАМА ХРАНИ И ОСНОВНО МАТЕРИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ 2021 – 2027 г.

ЕВРОПЕЙСКИ СОЦИАЛЕН ФОНД ПЛЮС

ОПЕРАЦИЯ BG05SFPR003-1.001 „ТОПЪЛ ОБЯД“

Топъл обяд в община Белово

Договор № BG05SFPR003-1.001-0095-C03

Кратко описание на Операцията:

Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ е продължение на успешното изпълнение на тази операция в рамките на програмен период 2014-2020 и се реализира в съответствие с конкретната цел на програмата за справяне с материалните лишения чрез предоставянето на храни и/или основно материално подпомагане на най-нуждаещите се лица, включително децата, и прилагане на съпътстващи мерки, които подпомагат социалното им приобщаване. Чрез подпомагането с топъл обяд се цели да се осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Ползвателите на „топъл обяд“ ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея. Топъл обяд за най-нуждаещите се лица се предоставя целогодишно, в отговор на установени трайни и/или неотложни нужди.

Кратко описание на проекта:

Продължителност:  до 30.09.2025 г.

Период на изпълнение: 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г.

Размер на БФП: 630 961.72 лв.

Капацитет: 220 потребители

Основни цели на проекта:

Основните цели на проекта са: 1. Осигуряване на подкрепа за преодоляване на основните идентифицирани лишения от храна и основни материали за осигуряване на нормални условия за живот на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация; 2. Пълен териториален обхват на проекта – всички населени места на територията на община Белово; 3. Обхват на всички лица от целевите групи; 4. Ограничаване на социалните контакти на лица от рискови групи, с цел недопускане и предпазване от разпространението на COVID-19; 5. Предоставяне на съпътстващи мерки по проекта – медицински, социални, административни мерки и др;. 6. Допълване, надграждане и разширяване на обхвата на предходни програми и проекти за подпомагане на лицата от целевите групи по проекта;

Допустими целеви групи:

Целевите групи по проекта са шест: лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица; лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.

Кратка информация свързана с реализиране на проектните дейности:

Дейност 1 – Определяне на целевите групи

Принадлежността на идентифицираните от общините лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната Дирекция „Социално подпомагане“ в рамките на служебните ѝ задължения, след представяне на обобщен списък на кандидат-потребители изготвен от Общината, като в период от 5 работни дни, съответната дирекция връща информация потвърждава или не принадлежността на лицата. При проверката на кандидат – потребителите за допустима принадлежност към целевата група ДСП извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат – потребител в предоставянето на топъл обяд. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната дирекция „Социално подпомагане“ въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. След получаване на обратна връзка от ДСП, комисия по подбор, включваща служители от общинска администрация, определени от Кмета със заповед, се събира и потвърждава резултатите от идентифицирането на представители от целевите групи, извършено от ДСП, както наличие и/или липса на двойно финансиране.

Дейност 2 – Приготвяне на топъл обяд

Дейностите се реализират от Домашен социален патронаж, с наличната материална база и човешки ресурс. Топлият обяд  включва топла супа, основно ястие, 1/2 хляб – ежедневно и десерт или консервирани храни, веднъж в седмицата. Топлият обяд се доставя ежедневно до домовете на целевите групи в часовия диапазон 09,00 – 14,00 часа.

Дейност 3 – Предоставяне на топъл обяд.

Топлия обяд по домовете по населените места на територията на община Белово се предоставя на 220 лица. Обхванати са най-нуждаещите се лица на територията на община Белово и реализирането на проекта подпомага най-уязвимите групи, чрез осигуряване на най-необходимото – прехраната. По този начин се намаляват негативните последици от социалната им изолация. Контрол върху качеството на храните се осъществява ежедневно. Мнението на потребителите на услугата се отчита на база попълнен формуляр за обратна връзка, както и чрез осъществяване на ежедневен/или при необходимост/ контакт с членове на екипа по проекта или кметове по кметства.

Дейност 4 – Реализиране на съпътстващи мерки

Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение към разпределянето на храна, целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Те допълват предоставянето на топъл обяд по проекта и се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие. Съпътстващите мерки се предоставят индивидуално и/или при групово консултиране и  се оказва съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди. Резултатът е: предоставени адекватни съпътстващи мерки, изразяващи се в оказване на подкрепа на всеки нуждаещ се потребител чрез дейности, допринасящи за социалното му приобщаване.

ЗАПОВЕД 670/18.11.2024 г. за определянето на границите на районите, в които ще се извършва събиране и транспортиране на битови отпадъци, поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места на община Белово, както и честотата на сметосъбирането и транспортирането на битови отпадъци

https://www.livechatalternative.com/